Meny
Your Cart

✓ Svenskt lager  ✓ Snabba leveranser  ✓ Säkra betalningar  ✓ Nöjda kunder

Allmänna köpvillkor

Har du frågor om våra köpvillkor når du oss enklast med din fråga via e-post: info @ thaidecco.se. Våra juridiska uppgifter är:

Thaidecco.se
c/o Swahn Utility
Tomtevägen 2
46254 Vänersborg
Sverige
Org-nr: 840610-5596

1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Thaidecco.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Thaidecco.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Thaidecco.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Thaidecco.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

1.1 Priser och kostnad
Varje produkt anges med pris inklusive moms om inget annat anges. I kassan där en beställning slutförs syns det totala priset inklusive alla avgifter som moms och eventuell fraktkostnad. Information om de betalningsalternativ vi erbjuder finns här - Betalningsinformation.

2. Ångerrätt som Privatkonsument
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar enligt lagen för e-handel för privatperson. I ditt meddelande till oss måste det framgå klart och tydligt att du ångrar dig och vill returnera ditt tidigare köp. Ångerfristen börjar löpa från den dag du som kund tog emot varan/varorna som har levererats från oss. Vid en returnering är du skyldig att återsända varan/varorna i oförändrat skick som när den levererades. Varan/varorna skall återsändas till oss i originalemballaget. Sändningen skall vara spårbar med sökbart sändningsnummer samt väl emballerat som när varan eller varorna skickades ut. Om varan/varor kommer bort i leveranshanteringen eller skadas på grund av otillräckligt skydd av emballage ogiltigförklaras ångerrätten. Varan/varorna som önskas bli returnerade skall levereras till oss innan återbetalning av den totala köpesumman påbörjas. Observera att endast produktens kostnad betalas tillbaka och inga eventuella fraktkostnader. Returkostnad vid återsändning till oss står du som kund för.

2.1 Ångerrätt som Företag
Vid köp som Företag så gäller Köplag (1990:931).

3. Privat Policy
När du gör en beställning hos oss uppger du dina personuppgifter inklusive leverans- och fakturaadress. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig som kund. Du har enligt GDPR (General Data Protection Regulation / Dataskyddsförordningen) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.

3.1 GDPR - Behandling av personuppgifter
Vi arbetar utifrån lagen om personuppgifter, General Data Protection Regulation (GDPR), även kallad Dataskyddsförordningen. Förordningen är gemensam för EU/EES, och de skillnader som idag finns mellan EU-länder kommer att försvinna nästan helt. Den nya lagen tar hänsyn till den snabba teknikutvecklingen sedan den nuvarande Personuppgiftslagen (PuL) trädde i kraft 1998. Vid köp i webbutiken samlar vi in följande uppgifter:

•    Namn och adress för att kunna leverera dina varor till rätt person och adress.
•    Telefonnummer och e-postadress för att kunna kommunicera och avisera sändningar.

Ovanstående uppgiftsinformation behöver vi för att administrera, leverera och slutföra beställningar hos oss. Dessa uppgifter delas inte vidare till någon annan part och arkiveras i minst 7 år enligt Bokföringslagen då de också utgör bokföringsunderlag för oss. Du som privatperson har rätten att få personuppgifter raderade eller att få felaktiga personuppgifter rättade.

3.2 Nyhetsbrev
Vid anmälan till nyhetsbrev samlar vi endast in namn och e-postadress för att kunna sända nyhetsbrev på ett korrekt sätt. Dessa uppgifter delas inte vidare till någon annan part och sparas tillsvidare. Uppgifterna kan tas bort efter skriftlig begäran till oss.

4. Leveranser
Aktuell fraktkostnad framgår i kassan vid slutförande av beställning. Leveranstiden anges på respektive produktsida. Normal leveranstid på våra lagervaror är 1-4 arbetsdagar. Om en vara har en längre avvikande leveranstid av någon orsak så står detta angivet vid respektive varas produktinformation. Övrig Information om de leveransalternativ vi erbjuder hittar du här - Leveransinformation.

5. Varulager & lagerhållning av produkter
Vi lagerför alla produkter på vårt lager i Sverige. Det som finns synligt i vår webbutik skall finnas i lager för omgående leverans. Om en eller flera produkter skulle vara slutsålda så skall detta framgå i webbutiken. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

6. Ej uthämtade paket
Har du som kund inte hämtat ut vara/varor som har levererats så returneras detta tillbaka till oss per automatik efter ca 14 dagar hos paketombud. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig en samlad kostnad för uppstådd returfrakt, expeditionsavgift och lagerhanteringsavgift, för närvarande 250:- per kolli.

7. Returer
Kostnad för returer vid ångerrätt sker på köparens egen bekostnad. Gäller tillbakasändning av gods om varan visar sig vara defekt eller om vi har packat och sänt ut fel så står vi för kostnaden. Har skada på sändningen uppstått vid transporten från oss skall detta styrkas med en emballageskadenotis från aktuellt transportbolag. Vi rekommenderar starkt att fota skadat emballage som i senare skede kan användas och bevis vid reklamationsärenden. Returer som skall tillbaka till oss skall skickas som företagspaket och EJ till terminal, postombud eller som postförskott. Vid byten betalar vi den nya utfrakten till dig,, dock står du som köpare för returfrakten tillbaka till oss. Kontakta då vår kundtjänst vid en sådan situation.

8. Skadat gods & Synliga transportskador på emballage
Om du som mottagare tar emot en eller flera sändningar med synliga emballageskador på, skall detta reklameras direkt hos paketombudet eller till chauffören om det gäller hemutkörning till bostadsadress. Det är viktigt att skador anmäls på plats och att ombudet eller chauffören stärker skadorna genom att lämna en signatur till dig som mottagare. Skadorna skall dokumenteras på plats med underskrift och med fördel även bilder. Om produktskada upptäcks först efter att sändningen har mottagits måste detta meddelas så snart som möjligt. Skadat gods utan synlig emballageskada måste reklameras till transportören inom 7 arbetsdagar.

9. Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varukostnad (ej eventuell fraktkostnad) snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan/varorna. Du som kund står själv för returkostnaderna när du sänder tillbaka varan/varorna.

10. Om PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 sek inkl moms. För att kunna beställa mot faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

11. Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat skick samt i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det köparen som står för returkostnaden.

12. Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.